Privatlivspolitik

Her finder du vores privatlivspolitik

Introduktion

Denne privatlivspolitik har til formål at beskrive, hvordan vi håndterer dine personlige data, samt hvordan gemmer og beskytter de data vi måtte komme i besiddelse af.

Denne politik beskriver dine rettigheder og muligheder over de data vi håndterer for dig som bruger af vores platforme.

Hvorfor har vi lavet denne politik ?
Vi har valgt at lave denne politik, for at synliggøre, hvor vigtigt det er for os at de data du betror os med er sikre. Vi bruger udelukkende dine data med det formål, at gøre os i stand til at hjælpe dig bedre.

Hvem er vi

Dataansvarlig;
ITGuy ApS

Centervænget 19 st tv
3400 Hillerød
Danmark

CVR: 36936894

E-mail: dpa@itguy.dk

Tel: +45 70404707

Kontakt oplysninger på databeskyttelsesrådgiveren;
Lasse Bloch Holmsgaard, Ejer
lbh@itguy.dk
Tel: +45 70404707

For at gøre denne politik lidt mere spiselig for dig at komme igennem bruger vi udtryk som “vi”, “vores”, “os” mm til at beskrive vores virksomhed.

Når vi beskriver vores hjemmeside eller website er det https://itguy.dk eller en af de andre sider eller apps, som vi tilbyder.

Når vi henviser til “dig”, mener vi dig, som bruger af vores hjemmeside, service eller andre af vores produkter.

Dataansvarlig;
Lasse Bloch Holmsgaard

Links til andre hjemmesider mm

På vores hjemmeside, i vores mail og på platforme hvor vi optræder, kan vi henvise til andre virksomheder, apps og hjemmesider, som ikke er vores.

Denne politik dækker ikke hvordan disse håndterer dine data. For at finde ud af mere om dette, henviser vi til de enkeltes privatlivspolitik (Privacy policy), som du finder på deres respektive platforme.

Hvorfor og hvor længe håndterer vi dine data

Vi håndtere dine data ud fra følgende formål

Levere vores services, produkter og ydelser

Vi håndterer data i forbindelse med levering af de ydelser og services vi tilbyder dig som kunde. Disse services inkluderer abonnementer, workshops, webinarer og demonstrationer som er beskrevet på vores hjemmeside. Vi bruger bl.a. dine data for at sikre at du kan tilgå den service du har købt, logge ind på din konto, sende dig de relevante notifikationer, tage imod betaling, tilføje og fjerne elementer mm.

Vi bruger ligeledes dine data til at kunne svare dig på dine spørgsmål, det kan være direkte i platformen eller som f.eks. e-mail.

De data vi håndterer i denne sammenhæng er:

  • Kontaktoplysninger: Navn, e-mail, telefonnummer mm
     
  • Virksomhedens informationer: cvr nummer, adresse, domæne, land, telefonnummer
     
  •  Købshistorik
     
  • Håndtering af forespørgsler: Tilmelding en af vores services, acceptering af vores betingelser, når du booker en demo, når du kontakter vores supper mm.
     
  • Indhold: Hvis du sender os en e-mail, behandler vi indholdet i mailen.
     
  • Betalingsinformation: Dette kan være din faktureringsadresse eller ean nummer.
     
  • Dine valg: De valg du har foretaget dig i forbindelse med opsætning af konto eller service, din brugerrolle når du er logget ind
     
  • Interaktioner: De interaktioner du har med os i forbindelse med brugen af vores services, f.eks. kundeservice, opsætning, feedback og adfærd
     
  • Brugsinformationer: Informationer om, hvordan du bruger det produkt eller den service du abonnerer på

Vi håndterer som udgangspunkt ikke nogle følsomme data

Vi håndterer dine data ud fra dette juridiske grundlag

  • Dit samtykke: GDPR Artikel 6.1a
     
  • Til at komme i kontakt med dig: GDPR Artikel 6.1b
     
  • For at overholde vores juridiske forpligtelser: GDPR Artikel 6.1c inkl. overholdelse af dansk lovgivning omkring bogføring
     
  • Til at forfølge egne forretningsinteresser: f.eks. omhandlende drift af website og services eller de grundlæggende interesser fra tredje part, så længe det ikke overskrider dine fundamentale rettigheder – GDPR Artikel 6.1b
     
  • Til at etablere, udøve og beskytte mod juridiske krav, hvor det er nødvendigt: GDPR Artikel 9.2f

Vi opbevarer data, så længe det er nødvendigt for at udføre det formål, hvorpå vi fik udleveret data.

Som hovedregel bruger vi dine data, så længe du abonnerer på vores services eller bruger os som leverandør i en eller flere henseender og 5 år efter afslutningen af kundeforholdet.

Specielle juridiske omstændigheder kan gøre at perioden kan være kortere eller længere, herunder vores forpligtelse til at kunne svare på spørgsmål ved revision. Specielle juriske bestemmelser kan gøre, at visse data ikke må slettes.

Hvis du er ansat hos en af vores kunder, vil vi opbevare data, så længe vi har et kundeforhold med den aktuelle kunde.

Hvor får vi dine data fra:

  • Direkte fra dig
     
  • Offentlige myndigheder
     
  • Banker
     

Marketing

Vi bruger dine data til markerting relaterede formål, herunder nyhedsbreve, demoer, webinarer og vores generelle kommunikation med dig, i forhold til dine interesser.

Her er de data vi behandler

  • Dine kontaktinformationer: Navn, e-mail, telefonnummer
     
  • Din arebjdsgiver: deres cvr nummer, adresse, domæne, land mm.
     
  • Købshistorik: interesseområder på vores platforme
     
  • Hvilke nyhedsbreve du har meldt dig på Og evt. anmodninger om demoer
     
  • Hvornår du har givet dit samtykke
     
  • Arrangementer: Hvilke arrangementer du har deltaget i

Vi behandler ikke nogle følsomme data

Vi håndterer dine data ud fra dette juridiske grundlag

Vi beholder dine data, så længe du er meldt til vores nyhedsbrev. Vi opbevarer dine data 2 år efter du har afmeldt dig nyhedsbrevet, for at vise, at vi har overholdt dit ønske om afmelding, og sikre at du ikke modtager det materiale du ikke ønsker.

Vi beholder data 2 år efter vores seneste kontakt med dig.

Hvis vi har opsamlet offentlig kendt information om dig i forbindelse med at skulle udføre en marketing aktivitet, vil vi beholde disse i 2 år efter seneste udførelse.

I forbindelse med arrangementer, seminarer, kurser mm. beholder vi personlige data, så længe det har relevans.

Vi opamler data fra følgende kilder

  • Direkte fra dig
     
  • Online kilder: Sociale medier, offentlige myndigheder og andre offentlige kilder, herunder linkedin

Forbedring din oplevelse på vores website og services

Vi behandler dine data for at forbedre din oplevelse på vores hjemmeside, de services du benytter mm.

Vi bruger data til at drifte de services du har abonneret på, forbedre vores service og forbedre din oplevelse af vores service eller platform.

Vi bruger data til at vurdere om et givent indhold er relevant for dig, og gør det der er mest relevant mere synligt, end det der er mindre relevant.

Du kan læse mere om vores cookie politik her.

Her er de data vi behandler

  • Website eller services med automatisk log: Vi modtager standard information fra din browser, herunder IP-adresse, browser type, operativsystem, de sider du har besøgt, tidspunkt for besøg og hvor lang du har brugt på hver enkelt side.
     
  • Cookie information: Vi bruger cookies og andre lign teknologier til at samle yderligere data omkring brugen af vores website eller service.
     
  • Interaktion:  Når du bruger vores service eller hjemmeside, får vi data om din adfærd og din interaktion med vores produkt. Vi opsamler data omkring din browser, sprog, operativsystem, lokation, enhedsinformation og de sider du har besøgt.

Vi behandler følgende information

  • Dit samtykke: GDPR Artikel 6.1a
     
  • Til at komme i kontakt med dig: GDPR Artikel 6.1b
     
  • For at overholde vores juridiske forpligtelser: GDPR Artikel 6.1c inkl. overholdelse af dansk lovgivning omkring bogføring
     
  • Til at forfølge egne forretningsinteresser: f.eks. omhandlende drift af website og services eller de grundlæggende interesser fra tredje part, så længe det ikke overskrider dine fundamentale rettigheder – GDPR Artikel 6.1b
     
  • Til at etablere, udøve og beskytte mod juridiske krav, hvor det er nødvendigt: GDPR Artikel 9.2f

Vi beholder data 2 år efter vores seneste kontakt med dig. Cookies opbevares jf vores cookie politik

Vi opsamler data fra følgende kilder

  • Direkte fra dig
     
  • Online kilder: Sociale medier, offentlige myndigheder og andre offentlige kilder, herunder linkedin
     
  • Fra cookies: De cookies du gør tilgængelig for os, når du besøger vores website eller service

Forretnings og produktudvikling

Vi behandler data i forbindelse med analyse, audit, udvikling af nye produkter og services, indentifisering af handlemønstre, effektiviseringer.

De data vi behandler er

  • Dine kontaktoplysninger: Navn, e-mail og telefonnummer
     
  • Arbejdsgivers oplysninger: Navn, cvr nummer, adresse, domæne, land
     
  • Hvordan du bruger vores produkter og services
     
  • Købshistorik: Interesseområder og brug af digitale services

Vi behandler følgende information

  • Dit samtykke: GDPR Artikel 6.1a
     
  • Til at komme i kontakt med dig: GDPR Artikel 6.1b
     
  • For at overholde vores juridiske forpligtelser: GDPR Artikel 6.1c inkl. overholdelse af dansk lovgivning omkring bogføring
     
  • Til at forfølge egne forretningsinteresser: f.eks. omhandlende drift af website og services eller de grundlæggende interesser fra tredje part, så længe det ikke overskrider dine fundamentale rettigheder – GDPR Artikel 6.1b
     
  • Til at etablere, udøve og beskytte mod juridiske krav, hvor det er nødvendigt: GDPR Artikel 9.2f

Vi beholder data 3 år efter afslutning af kundeforholdet

Vi opsamler data fra følgende kilder

  • Direkte fra dig
     
  • Online kilder: Sociale medier, offentlige myndigheder og andre offentlige kilder, herunder linkedin

Opfylde vores forpligtelser

Data bliver behandlet for at opfylde vores juridiske forpligtelser og krav. Dette kan være forespørgsler fra offentlige myndigheder, industrielle standarder og vores interne politikker og for at beskytte drift og dine rettigheder.

  • Kontaktdata: Navn, e-mail, titel, telefonnummer
     
  • Arbejdsgivers informationer: domæne, adresse, land og cvr nummer
     
  • Påkrævet information: Information påkrævet, for at imødekomme offentlige myndigheder
     
  • Købshistorik: Din købshistorik af vores digitale services/produkter

Opbevaring af data og perioden for opbevaring afhænger af kravet i den enkelte forespørgsel

Yderligere informationer

Vi vil aldrig sælge dine oplysninger til tredje part, eller på nogen anden måde bruge dine data, andet end hvad der er beskrevet i denne politik.

Hovedformålet er, at kunne betjene dig som kunde, og gøre din oplevelse så god som mulig, når du benytter vores services.

Nogle af årsagerne for behandling kan overlappe, hvilket betyder at der kan være flere grunde til at vi behandler dine data.

Vi kan være nødt til at behandle af anden karakter og på en anden måde i enkelte tilfælde. Her vil vi informere om det særskilt.

Hvis du ønsker mere information om, hvordan vi behandler dine data, er du meget velkommen til at tage kontakt til os jf. de informationer du finder øverst i denne politik.

Beskyttelse af dine data

Vi bruger organisatoriske, tekniske og administrative hjælpemidler, for at sikre dine data internt i virksomheden.

Internettet er langt fra sikkert, hvorfor vi ikke kan garantere for sikkerheden i de data du videregiver til os.
E-mails der bliver sendt ukrypteret, kan let blive opsnappet. Derfor anbefaler vi krypteret transmission af data, samt at du selv er beskyttet i form af EndPoint Protection, for på den måde at sikre dine egne data.

Tredjepars behandlere

Vi bruger virksomheder (behandlere) til at hjælpe os med at levere dine services til dig, herunder hosting, nyhedsbreve, EndPoint Protection, opdateringer mm.

Når vi bruger en behandler, sikrer vi os, at der er de fornødne juridiske aftaler for behandling af data på vores vegne. Vi sikrer os også, at de har de nødvendige sikkerhedsmæssige foranstaltninger, samt at hvis de måtte placere data udenfor EU, at de korrekte aftaler er på plads, så vi kan give dem adgang til den relevante data.

Vi deler oplysninger med

  • Leverandører og producenter: De leverandører og producenter af de services vi tilbyder dig, enten direkte eller indirekte, herunder serviceleverandører, teknisk support og finansielle institutioner
     
  • Offentlige myndigheder
     

Herunder finder du en del af vores underbehandlere

  • Microsoft Office 365: til mail, lagring af data og kommunikation både internt og eksternt
     
  • Microsoft Azure: til hosting af server, herunder Unifi controller
     
  • Datto AV, EDR samt Ransomeware: til beskyttelse mod virus og andre online trusler
     
  • Datto: til kundeanliggender, kundekommunikation, backup, styring og overvågning af it udstyr og lagring af data
     
  • Cloudfactory: til styring og tildeling af licenser og hosting
     
  • Xink: til email signaturer
     
  • ITGlue: til sikker opbevaring af dokumentation

  • Acronis: til backup af fildata
     
  • Digital Ocean: Til hosting af webmiljø
     
  • Spinup: Drift af webmiljø
     
  • Teamviewer: til supportering af medarbejdere via fjernopkobling
     
  • Uni-Tel: til kommunikation
     
  • Flexfone: til kommunikation
     
  • Xena: til regnskabsdata

Læs vores cookie politik for yderligere information om hvilke leverandører vi bruger til dette.

I det tilfælde at vi er involveret i konkurs, fusion, opkøb, reorganisering, vil dine informationer blive overført som en del af denne transaktion. Denne politik vil fortsat gælde selv efter, at data er blevet flyttet.

Dine rettigheder

Du har retten til

  • Ret til indsigt: Du har som udgangspunkt ret til at se de personoplysninger, der behandles om dig. På den måde er du sikret gennemsigtighed i behandlingen af dine personoplysninger.
     
  • Ret til oplysning: Når virksomheder, myndigheder og organisationer behandler oplysninger om dig, har du ret til at modtage en række oplysninger om behandlingen i et kortfattet og letforståeligt format.
     
  • Ret til berigtigelse: Du har ret til at få ”berigtiget” – altså rettet urigtige/forkerte oplysninger om dig. I tilfælde hvor det er svært at tale om ”forkert” og ”rigtigt”, har du ret til at få tilføjet din uenighed på en given sag.
     
  • Ret til sletning: Du har som udgangspunkt ret til at få slettet dine personoplysninger, hvis én af betingelserne for sletning er opfyldt.
     
  • Ret til begrænsning af behandling: Du har i nogle tilfælde ret til at få begrænset behandlingen af dine personoplysninger. Det kan f.eks. betyde, at den dataansvarliges behandling af dine oplysninger kun må bestå i at opbevare dem.
     
  • Ret til dataportabilitet: Du har i visse tilfælde ret til at modtage dine personoplysninger og til at anmode om, at personoplysningerne overføres fra én dataansvarlig til en anden.
     
  • Ret til indsigelse: Du har ret til at gøre indsigelse mod en ellers lovlig behandling af dine personoplysninger, f.eks. hvis du har ”tungtvejende grunde” imod behandlingen.

Vi vil sikrer os at svare dig uden unødig forsinkelse og med sikkerhed indenfor 1 måned efter at have modtaget din forespørgsel.

Det kan være at denne periode vil blive forlænget med op til 2 måneder, hvis forespørgslen er meget kompleks.

Der kan være tilstande eller begrænsninger til disse rettigheder Det er derfor ikke garanteret, at du har retten til f.eks. dataportabilitet i et specielt tilfælde. Det afhænger af de specifikke omstændigheder i den enkelte aktivitet. Du er altid meget velkommen til at kontakte os for at forhøre dig om, hvordan det forholder sig.

Klager

Hvis du ikke er tilfreds med behandlingen af din forespørgsel, eller omstændighederne for databehandlingen, kan du til hver en tid kontakte datatilsynet.

Web: https://datatilsynet.dk

E-mail: dt@datatilsynet.dk

Adresse: Borgergade 28 5., 1300 København K

Tel: +45 33 19 32 00

Hvordan afmelder jeg mig markedsføring

Hvis du modtager markedsføringsmateriale fra os, kan du til hver en tid afmelde dig.

Hvis det er et nyhedsbrev, vil du finde et afmeldingslink i bunden af hvert nyhedsbrev.

Hvis det ikke virker, eller du ønsker at afmelde dig andet information, kan du altid sende en mail til support@itguy.dk

Børn og vores services

Vores services og website er ikke målrettet til børn, og du kan ikke bruge vores services, hvis du er under 18 år gammel.

Ændringer i politikken

Det er fra tid til anden nødvendigt at foretage ændringer i denne politik. Det sker fordi politikken skal afspejle den nuværende situation.

Hvis der er tale om væsentlige ændringer, vil vi sende seperat information til de berørte personer, for at gøre opmærksom på, hvilke ændringer der er foretaget, samt hvilken betydning det måtte have for de enkelte.

Hvis du benytter vores services og hjemmeside efter at vi har underrettet dig om ændringerne, antager vi, at du har accepteret ændringerne.

Denne politik er senest opdateret 22 maj 2025